“Eğitimde
metod değil,
insan kişiliği göz önüne alınmalıdır.”

Maria Montessori

Çocuk Akademisi

Okulumuzda, eğitim programları belirtilen hedefler doğrultusunda hazırlanırken çocukların yaş ve gelişim özellikleri, her çocuğun kendine özgü gelişimsel hızı, ilgileri, gereksinimleri ve farklı öğrenme şekilleri göz önünde bulundurulur. Öğrencilerimizin gelişim düzeyine uygun, üst düzey zihinsel ve sosyal becerileri kazanmaları amacıyla gözlem, araştırma, buluş ve yaratıcılığını geliştiren çalışmalar düzenlenir. Bu çalışmalar etkin, işbirlikçi, öğrenme ve çoklu zeka kuramı esas alınarak hazırlanır.

Öğrencilerimiz yapılan tüm çalışmalarda yaparak, yaşayarak öğrenme olanağı bulurlar. Bunun yanı sıra diğer tüm öğretimsel yöntem ve stratejiler gerektiği yer ve zamanda uygulanır. Etkinlik uygulamalarında esas amacımız, çocuklarda öğrenmeye ilgi ve merak uyandırmak, bilgi aktarmaktan çok; yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktır.

Sanatla
Öğreniyorum

Temalara ve projelere bağlı olarak çocuklarımız sanat ürünleri ortaya çıkartır. Her sınıf birer sanat atölyesidir.

Ressamların dünyasına yolculuk yaparken sanatı öğrenen öğrencilerimiz, ünlü ressamları ve eserlerini öğreniyor, onlardan esinlenerek ürünler ortaya çıkartıyor.

Hem eğleniyorlar hem de yeteneklerini keşfediyorlar.

Yaratıcı Düşünme Problem Çözme

Çocuklarımıza günlük yaşamda karşılaşabileceği problemleri çözmesi için onlara fırsatlar sunuyoruz.
· Bahçenizdeki ağaçta çok güzel elmalar var. O elmalardan birini koparmak istiyorsunuz. Ama boyunuz yetişmiyor. Şimdi ne yapmanız gerekiyor?
· Arkadaşlarınızla bahçede top oynarken birden çiçeklere zarar verdiğinizi gördünüz. Çiçeklerin boynu kırılmış. Şimdi ne yapmanız gerekiyor?
· Bahçede oynarken arkadaşınızın attığı top alt komşunun camını kırdı. Çok korktu? Ona ne söylemeniz gerekiyor? Arkadaşınız şimdi ne yapmalı? Alt komşuya ve ailesine neler söylemeli?
· Arkadaşınız gece yatağında yalnız yatamadığı için sizden yardım istiyor. Bu durumda arkadaşınıza neler söylersiniz?

Bilim İnsanı Yetiştirme Programı

Fen öğretmenlerimiz ile küçük araştırmacılar, keşfetmek, karşılaştırmalar yapmak, bilimsel düşünme becerilerini kazanmak, denemek, gözlem yapmak ve neden sonuç ilişkisi kurmak için bir aradalar. Yaptıkları çeşitli deneylerle analitik düşünme becerilerini geliştiriyorlar. Somut işlem dönemi olan okul öncesi çağında çocuklar; yaparak, yaşayarak deney gözlem yoluyla öğrendikleri kavramları içselleştirip günlük yaşamda kullanabiliyorlar.

Matematik
Programı

Anaokulumuzda çocukların yaşlarına uygun bir matematik programı uygulanmaktadır:

Ritmik sayma, düzenli ve dağınık halde bulunan nesnelere dokunarak sayma, kabaca görsel sayma, bire bir eşleştirme, karşılaştırma /zıt kavramlar, geometrik şekiller, sınıflandırma, sıralama ve örüntü çalışmaları, uzaysal algı, grafik ve sayı kavramı gibi matematiksel kavramlar çocukların yaş gruplarına göre öğretilir. Ayrıca; rakamları tanıma, eşleştirme ve ayırt etme, rakam nesne ilişkisini kurma, sıralanan rakamlara uygun sayıda nesne yerleştirme, sıralanan nesne gruplarına uygun rakamı sıralama, karışık düzende verilmiş rakamlara uygun sayıda nesne gruplarını yerleştirme, rakamları sıralama ve sıralanan rakamlara uygun sayıda nesne yerleştirme, dizilmiş nesnelerin sıra sayılarını bulma, rakamları sırayla yazma ve verilen nesne ifadesine uygun rakam yazma ve toplama çıkarma gibi kavramlar; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri ile uygulanmaktadır.

SCAMPER ile
Yaratıcılık

Yaratıcı düşünmenin geliştirilmesinde kullanılan uygulanması kolay, eğlenceli bir beyin fırtınası yöntemidir. SCAMPER soruları ile farklı düşünerek yaratıcılığımızı geliştiriyoruz. Nasıl mı? İşte size bazı SCAMPER soruları;

  • Sandalye ile oturmak dışında başka ne yapabiliriz?
  • Sandalyeye ne eklersek daha rahat olur?
  • Buzdolabının rasgele bir parçasını çıkarırsak ne olur?
  • Ayakkabımızın devamlı sıcak ve kuru tutması için nasıl bir değişiklik yapabiliriz?
  • Evin bölümlerinden birini çıkarmanız gerekse hangisini çıkartırsınız? Neden?

Düşünme İstasyonu (STEAM)

STEAM+A ( Science(Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik), Mathematic (Matematik) ve Art (Sanat) eğitimi).STEAM+A projeye dayalı eğitimleri ile bilginin doğası, düşünmeyi öğrenme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı geliştirme konularını işler. STEAM+A çalışmaları okulumuzda büyük bir keyifle uygulanmaktadır. Bunun için farklı malzemeleri birleştirerek ürünler tasarlıyor, keşif ve icatlar yapıyoruz.

İlköğretime Hazırlık Çalışmaları

Motor becerilerin gelişimi (çizgi, boyama, kesme, katlama, yapıştırma), kendine güven ve bağımsız davranış geliştirme, Dikkat kontrolü, görsel algı, el göz koordinasyonu, şekil – zemin algısı, uzaklık – derinlik – boyut algılama, işitsel algı (dinleme, konuşma, sesleri ayırt etme, dikkat ve bellek çalışmaları, problem çözme ve öz bakım (yemeklerini yardımsız yeme, yardımsız giyinme, tuvalet eğitimi) becerilerini desteklemek ilköğretime hazırlık çalışmalarımız arasında yer almaktadır.

Proje Yaklaşımı

Çocukların işbirliği içinde çalışmalarını ve kendi bireysel sorumluluklarını ve grubun sorumluluğunu taşımak suretiyle öğrenmelerini temel alan bir yaklaşımdır.

Proje, daha fazla öğrenilmeye değer bir konunun çocuklar tarafından derinlemesine incelenmesi anlamına gelir. Bir başka deyişle çocukların ilgi ve merakları doğrultusunda belirlenen konu ışığında çocukların aktif olarak katılımları ve öğretmen rehberliğinde bir eğitim programı içerisinde gerçekleştirilen etkinlikler bütünüdür.

Projelerde çocuklar, sanat, oyun, drama, müzik, dil, matematik, kavram, bilim ve STEM etkinlikleri ile okul dışındaki yaşamlarıyla bağlantı kurarak zenginleştirir. Soru sorma ve araştırma yapmanın yanı sıra çocuklar, etkinlerinde neyi nasıl yapacaklarına kendileri karar verir; sorun çözme yeteneklerini geliştirme fırsatı bulurlar; öğrendiklerini paylaşırlar; projelerde edindikleri bilgileri kullanabilirler.

Oyun ve Öğrenme Köşeleri

Çocuk oyunla gelişir, oyunla büyür, oyun çocuğun en önemli işidir. İşte bu nedenle bahçede ve sınıfta oyun programımızın en önemli parçası. Unutmamak gerekir ki okul öncesi dönemde çocuğun en ciddi uğraşı oyun, en önemli işi yine oyundur (Montaigne). Oyun çocuğun öğrenme laboratuvarıdır. Gün içerisinde farklı türde oyun oynama fırsatları sunulmaktadır. Bu oyunlarla çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, sosyal ve dil gelişimlerine yönelik çalışmalar yer almaktadır. Her ay değişen öğrenme köşelerinde çocuklar deneme-yanılma yoluyla farklı konularda öğrenmelerine olanak sağlamaktadır. Çocuklar bu öğrenme köşelerinde seçim yapmayı öğrendikçe ve seçimlerinin sorumluluğunu kabul ettikçe hayatları üzerindeki kontrolleri artmaktadır. Bu köşelerde çocuklar pek çok şeyi kendi kendine deneyerek öğrenmekte, kendisinde gizil güç olarak var olan yetenekleri geliştirmekte, birçok beceriyi zorlanmadan kazanmakta, dış dünyanın baskısından kurtulmaktadır. Çocuk bu köşelerde oynadığı oyunlarla insan ilişkilerini sergileyip onları yeniden yaşatır ve yaşar. Ayrıca dil gelişimine önemli katkılar sağlamaktadır. Okulumuzda tüm etkinliklerimizde ve proje çalışmalarımızda aktif öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.

Merhaba nasıl yardımcı olabiliriz?